Monday, October 5, 2015

Sebaik baik teman adalah BUKU

Yup..saya mengakui sebaik baik teman adalah buku. Buku, jika diperhatikan dari luar, ia adalah helaian kepingan-kepingan kertas. Namun jika di amati btol2 isi kandungannya, ia umpama penasihat, penyokong dan peneman yang sangat2 boleh dipercayai.. Ia tidak pernah menipu dan menyakiti kita…that why, I LOVE READING.=). saya tak kisah menghabiskan duit dengan membeli buku kerana dengan bacaan dari buku, saya rasa boleh menjadi kuat dan semangat dalam menjalani kehidupan seharian. InsyaALLAH, Jika dilanjutkan usia dan dimurahkan rezeki, saya ini menyediakan satu mini librarydi  rumah idaman saya nanti.. itu lah impian saya..=)

Buku bacaan pertama yang mengubah segalanya  kehidupanku. Thank You, Allah =)

tak rugi kalau kita menanamkan dalam diri suka terhadap membaca buku. Kerana buku akan mengajarkan kita tentang kehidupan. Kadang2, Allah menegur kita melalui buku supaya kita sentiasa berhati-hati dengan kehidupan yang terlalu banyak tipu daya syaitan.  


sebagai kesimpulan~ jadilah ulat buku, bukan ulat bulu okeh! =)








No comments:

Post a Comment